Gravid- & Mammaträning

Som Licensierad Personlig Tränare. Utbildad MammaMage-tränare samt gravidyogainstruktör vill jag dela med mig av alla fina saker du kan uppnå genom träning under graviditet och efter en förlossning. Att träna under graviditeten är en jättefin investering för både mamman och barnet. Fokus är på en stark kropp, inifrån och ut, för att orka graviditet, förlossning samt underlätta för återhämtningen efter förlossningen. Träningen för den nyblivna mamman syftar till att återfå funktion och kontroll över framförallt bäckenbotten och mage men även att få känna sig stark igen för att orka med vardagen.

Gravidträning
programstart 2 - uppstart 30 mars kl 13:00-14:00
.
Inga förkunskaper krävs. 

Programmet innehåller fyra träningstillfällen i grupp om 3-4 deltagare (30/3, 6/4 (uppehåll v 15), 20/4, 27/4), blandat styrka och kondition. Vi inleder med magens och bäckenbottens funktion samt det viktiga andetaget. 

Mammaträning
programstart 1 - uppstart 23 mars kl 10:00-11:00 
(23/3, 6/3, 20/4, 4/5) FULLBOKAD
programstart 2 18 maj kl 10:00-11:00 
(18/5, 1/6, 15/6, 29/6) .
Inga förkunskaper krävs, men en godkänd efterkontroll från barnmorska är önskvärt. 
Programmet innehåller fyra träningstillfällen i grupp om 3-4 deltagare. Vi träffas varannan vecka för att du också ska hinna göra övningar hemma och komma in i mammalivet. Vi blandar kondition och styrka och även i detta program inleder vi med kontroll av magens och bäckenbottens funktion. Vi mäter också återhämtningen av magens delning och hur det påverkar mammakroppen.

Investering 1500 kr. Workbook med teori, hemmaövningar och träningsschema ingår som en del i programmet. Det sker även personliga uppföljningar via mail/telefon under perioden.

Varmt välkommen med din anmälan eller frågor till annakarin@aktivfriskcenter.se

Senare under våren kommer uppföljningsprogram som bygger vidare på dessa båda grundprogram.