klassbeskrivning

 

Klassbeskrivningar

Gravidyoga är en klass anpassad för den växande magen. Vi fokuserar på mental förberedelse såväl som kroppslig. Passar alla perioder i graviditeten men med övervikt på senare delen då flest anpassningar behöver göras. Att träna under graviditeten är en jättefin investering både för mamma och barn. Gravidyogan syftar till en skön stund på mattan men innehåller också styrkebaserade övningar för att stärka upp mammakroppen och förbereda dig för forlossningen och tiden efter. Alltid drop-in, 8 platser. 165 kr, och du får ett stämpelkort där 8:e tillfället blir kostnadsfritt. Bokas via boka direkt. 

Vinyasa Flow, kurser om 7 tillfällen. För mig är detta så nära "vanlig" yoga man kan komma och varje 7-veckorsperiod har ett givet tema. Period 1 med start 4 september har intentionen "ett andetag i taget". Du bokar hela kursen genom att skicka ett mail till kontakt@yogavana.se - 1190 för en kursomgång (2250 kr om du köper båda höstens kursomgångar direkt).
8 platser. (Drop-in i mån av plats). 

Yoga för föräldralediga är ett pass anpassat för den nyblivna mamman, men pappor är självklart lika välkomna. Fokus på lugn och återhämtning men också bålstabilitet och bäckenbotten. Passar både dig som är relativt nyförlöst och dig som har gått en tid sedan förlossningen. Vi avslutar med kaffe/te. Detta är en stund som varvas med yoga, mindfulness och eventuellt babymassage från gång till gång och beroende på hur aktiva barnen är. Vila och acceptans är ledord. Endast drop-in, 175 kr (från hösten 2022 gäller även stämpelkort där var åttonde tillfälle blir kostnadsfritt - om du har ett stämpelkort kvar från gravidyogan så kan det utnyttjas även här). Bokas via boka direkt.

Lunchyoga, vinyasa. 45 minuter lugn och flödande yoga. Intentionen är att ta en paus mitt på dagen, att låta förmiddagen sjunka in och göra sig redo för eftermiddagen. Drop-in 150 kr, eller 10-kort 1250 kr. Bokas via boka direkt.

Yoga i stillhet är för dig som vill ha en soft övergång från arbetsdagen till kvällen. Mjuka flöden, vila och reflektion. Eftre dessa fyra veckor har du verktyg att fortsätta jobba med mjuka övergångar från stressigare delar av dagen till lugnare utan att sinnet lever kvar i dagen som varit. Inga förkunskaper krävs. Reflektionsbok ingår. Återkommer senare i höst.