klassbeskrivning

 

Klassbeskrivningar

Gravidyoga är en klass anpassad för den växande magen. Vi fokuserar på mental förberedelse såväl som kroppslig. Passar alla perioder i graviditeten men med övervikt på senare delen då flest anpassningar behöver göras. Att träna under graviditeten är en jättefin investering både för mamma och barn. Gravidyogan syftar till en skön stund på mattan men innehåller också styrkebaserade övningar för att stärka upp mammakroppen och förbereda dig för forlossningen och tiden efter. Alltid drop-in 8 platser. Vid för få deltagare vid något tillfälle förbehåller jag mig rätten att ställa in. 

Vinyasa Flow, kurser om 5 tillfällen. För mig är detta så nära "vanlig" yoga man kan komma och varje 5-veckorsperiod har ett givet tema. Period 2 med start 6 mars har intentionen "yoga - a practice of presence". Vi tränar på att känna känslan i kroppen och att vara still när allt annat rusar förbi runt om. Tredje perioden har intentionen "yoga vayus". 
8 platser. (Drop-in i mån av plats). 

Yoga för föräldralediga är ett pass anpassat för den nyblivna mamman, men pappor är självklart lika välkomna. Fokus på lugn och återhämtning men också bålstabilitet och bäckenbotten. Passar både dig som är relativt nyförlöst och dig som har gått en tid sedan förlossningen. Vi avslutar med kaffe/te. Detta är en stund som varvas med yoga, mindfulness och eventuellt babymassage från gång till gång och beroende på hur aktiva barnen är. Vila och acceptans är ledord. Endast drop-in.

Yoga i stillhet är för dig som vill ha en soft övergång från arbetsdagen till kvällen. Mjuka flöden, vila och reflektion. Eftre dessa fyra veckor har du verktyg att fortsätta jobba med mjuka övergångar från stressigare delar av dagen till lugnare utan att sinnet lever kvar i dagen som varit. Inga förkunskaper krävs. Reflektionsbok ingår. Återkommer senare i vår.